lördag 8 juni 2013

En resa hemhem&tillbaka

Då har jag varit upp till hemstaden igen.Denna gång tillsammans med mannen och borderterriern.Vi åkte i onsdagseftermiddag efter att jag jobbat färdigt i Listerby.
Körde inom Ringarum och hälsade på S flicka H som precis flyttat till eget.Kom upp vid 9-tiden till lilla mor som hämtat sig efter sin op.Nu får hon kämpa på att bygga upp kondisen.

Torsdagen var vi på Titinic-museumet rekommenderas!!! och hälsade på lillebror i Lagerlunda.På kvällen skulle vi ut och äta med nästsyster som fyller år på Svenska flaggans dag.Inte var det lätt att hitta någon restaurang med plats för alla oss 12.

På fredagen körde vi ut till Kimstad och bunkrade upp vita gurkor.Sedan gick färden till Ljungsbro och Cloetta för lite godis&choklad och sedan vidare till min moster som ska ta hand om lilla mor eller de ska väl ta hand om varandra.Moster är pensionerad sjuksköterska och mor ska vara sällskapsdam till mosters hund när moster sommarjobbar.

Resan ner var hemsk.....varmt pust men 19.30 var vi hemma på gårdsplanen i Verperyd.

När katten är borta så visst händer det saker.Precis innan vi åkte fick Nikkita ett ganska fult sår och i fredags ringde min fina nya granne och sa att Blossom inte mådde så bra,nu funderar jag på om det är fång eller hovböld.Framtiden visar vad.Just nu står hon inne.
Om vi inte fått djurälskande grannar hade vi inte kunnat åka överhuvudtaget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar