söndag 28 juli 2013

Lååååångt uppehåll.

Så kan det ju bli,inget konstigt med det,eller?I sommartider.

Här nere har det hänt saker men värmen och avsaknaden av regn har gjort mig helt orkeslös.Klarar bara av mitt åtagande i form av arbetsträning och mina djur.

Härom morgonen 04.00 blev det ett ohyggligt oljud i hönsgården.Gick efter en stund upp för att kolla vad som stod på.Önskar jag vore bättre på fåglar men en rovfågel (falk eller vråk eller kan det ha varit en hök?)hade lyckats ta sig in i hönsgården och jag har ändå hönsgården täckt med nät ,men iaf var den där.Ganska stor med svart näbb.Hittade en reva som uppkommit efter att en trädgren ramlat ner....

Tuppen försvarade sina hönor men en fick stryka på foten och alla kycklingar klarade sig!

Denna helg har en gammal vän till mig varit här.Vi umgicks mycket förr.(20-25 år sen)Konstigt var det för det kändes som igår.(tack FB för alla mina nya&gamla vänner)Märkligt!
Nu har de återvänt till Sörmland och huset är tyst och tomt.Gubben har en vecka kvar på sin semester.Snart så blir allt som vanligt igen.Gillar när allt är lika....dag efter dag efter dag.

Vi har fått 4mm regn idag HURRA men vi behöver regn i en vecka dygnet runt....saknar att få motionera gräsklipparen och hur ska det bli med hö till mina 4-fotingar i vinter!??Det tänker jag mycket på!

over and out 4 now

1 kommentar:

  1. Idag regnar det här! Ett lätt fint sommarregn, ett regn som gör nytta! Hoppas att det kommer till dig:-)))
    Kram Karin

    SvaraRadera