fredag 5 juli 2013

Sammanfattning.

Sitter och njuter i älsklingsfåtöljen efter 2 hela veckors arbete med lön.Har knappt tid att uppdatera min blogg numera men visst händer det saker här....hela tiiiin =).

Kycklingarna är nu sex stycken,hönorna fortsätter att ruva på ännu fler ägg så vem vet hur många fler som tittar ut ur äggen.

Jag måste bygga ett nygammalt hönshus för nu får de inte plats i sitt lilla hus.Hade ju mååånga höns förr i gamla utedasset så nu ska det fixas iordning så mina pullor&kycklingar får lite utrymme+en stor inhängnad hönsgård på 5x10 meter.Det betyder att jag kan köpa in fler pullor framöver,Men det vet inte gubben något om ännu hahaha.Om man inte kan ha höns i Värperyd så ........klart man måste iaf jag.Gillar att hämta mina ägg dagsfärska.

Har haft en healingkund här i em.Tror hon sover gott inatt nu när jag balanserat hennes chackran.

Morgondagen ska jag fortsätta med hönsbygget,mannen ska på ngn traktorhistoria i Kristianopel.

Har en häst i stallet med fång....igen på alla 4.Ingen hit men det är bara att gilla läget,just nu står hon inne,bara att vänta att se vartåt det barkar.

Har bokat en hundvalp,leverans i augusti =),en liten chines chrest puder puff.Svart med vit prick i pannan 4 vita tassar och vitt på svanstippen.Pricken är det naturliga namnet på denna vår/min nya familjemedlem.

Over and out 4 now.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar