onsdag 2 juni 2010

Smått och blandat.

Idag blir det inte några bilder,har inte haft möjlighet att ta några.Efter en bedrövlig början på veckan så tittade lilla solen fram och humöret steg men det var ganska tidigt när jag slog upp mina ljusblå....04.30 med tanke på att jag somnade någon gång runt 01.30 det blir inte så mycket sömn,men jag är ju van!

När alla djuren fått sin frukost och jag själv fått lite förning så blev det gräsklippardax,det växer så det knakar.Rensat lite i växthuset och vattnat mina få växter.

Då ringde lilltösen och ville komma ut ,hon kom straxt före lunch,vi fixade till lite pytt+ägg och rödbetor, jag har fuskat något alldeles förfärligt denna vecka...men det är väldigt tråkigt att äta ensam.Se där jag har en ok ursäkt också,bra där!

Sedan hjälpte hon mig att klippa i hundgården och när jag fixade stallet passade hon på att tvätta lånebilen.

Ringde upp 3 för andra dagen i rad,fick prata med en kille som visste och kunde lite och inte skyllde min nätfrånvaro på att löven nu har spruckit ut,fick hans namn och jobbnr,nu vet jag vem jag ska ringa till när mobilen strular eller det är kanske nätleveransen som blir i otakt.

Känner mig ganska tillfreds och i morgonkväll får jag någon att prata med för då kommer B tillbaka från Halmstad.

Mitt lilla smolk är att Blossie verkar hängig,vill inte ha några sjuk djur nu!!!!

Amanda skulle kommit ut och ridit i eftermiddag men hennes lilla hund hade blivit överfallen av en löst springande hund och fick åka till djursjukhuset,hoppas nu bara att det inte blir några men av detta.

2 kommentarer:

  1. Jag håller med dig om att det är tråkigt att äta ensam , det blir lätt slarv med maten sådana gånger =)
    Hoppas att det gick bra med Amandas hund !!

    Ha en mysig kväll , varma kramar // Berith (här&nu) =))

    SvaraRadera
  2. Va kul att du tittade intill mig....//Anki

    SvaraRadera