torsdag 7 februari 2013

Akut och eller dåliga arbetsrutiner?

Åh vilken dag dagen blev igår.Efter *jobbet*igår skulle jag köra inom Anglemåla och titta på Annie´s häst som enligt veterinärerna har fång.Annie hade glömt bort att vi bestämt men jag tittade på den lille islänningen iaf.
Jag är absolut ingen veterinär och enligt mig har hon inte fång......det är ngt annat men eftersom jag inte går in till djur utan att ägaren är med så kunde jag inte tona in mig.


Körde hem och jag hörde telefonen innan jag ens hade låst upp ytterdörren.Min stora tös ringde från akuten.Hade fått ta ambulans efter att hon rasat ihop på morgonen när hon skulle knyta skorna innan hennes resa till sitt arbete vid 5-tiden på morgonen :O.Klockan var halv 3 och då hade hon fortfarande inte fått träffa ngn doktor.Det förvånar inte mig så som vården ser ut idag.Men hennes man kom med småprinsessorna hit så hon kunde få bilresa hem.

Middagen var ju bara att värma eftersom jag varit duktig tidigare i veckan *ler*.Stalltjänst och så meditation,skicka reiki till inte 3 utan 6 st.Nu avvaktar jag till nästa onsdag.Får se hur många som vill ta emot då.

Idag får jag träffa A i Listerby.Hon har haft januarisemester 2 veckor.Ska bli spännande att höra hur hon haft det.

Torsdag så det får bli en maxirunda så slipper jag i morron.
Under natten har det fallit en del snö så en försiktig biltur får det bli.

Vården måste ändra på sitt sätt att arbeta!!!!!
Alla klagar ju!
Varför görs inga förändringar i rutiner?Det går ju inte att fortsätta som man alltid har gjort!
Tycker inte att man bara kan skylla på nerdragningar.
Att jobba effektivt är ju inte svårt.

2 kommentarer:

  1. Hur gick det... fick hon träffa någon läkare ? Ja, visst är det dåligt inom vården... synd om patienter som får vänta orimligt länge...
    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vill önska dig en fin helg!
    Kram Karin

    SvaraRadera