onsdag 18 september 2013

Nu ska jag "testköras"

Jaja jag säger då det.I morse ringde Gullvivan igen men jag hade ju lovat bort mig till Prästgården.Så kan det ju oxå vara,är bokad på Prästgården i morgon och vem vet det kanske blir på fredag med.Inte mig emot.

Fick även mail från *min* AF-handläggare idag , jag ska praktisera en månad på mitt nya *jobb* men om kommunen ringer går det före.Var tacksam alla svenskar och andra i vårt avlånga land som nu är friska och har/kan arbeta,att ni slipper dessa turer som man hamnar i när man halkar ur systemet.
Jag är inte bitter.
Min nya arbetsgivare vill givetvis *testköra* mig.Är inte det minsta orolig över det.Men jag längtar efter den dag jag slipper AF/FK.

Ni anar inte hur mycket papper som ska fyllas i och i rätt tid!!

Om jag blir godkänd på *mitt* jobb så slipper jag ju detta elände.

KLART JAG BLIR!
Har aldrig haft en arbetsgivare som har haft något att anmärka på om mig =),sådeså.




2 kommentarer:

  1. Det är klart du blir godkänd!
    Förstår din längtan att bli en fri människa... fri från AF och allt som hör till! Har ju varit där själv... minns hur det var - och det var ingen lek.
    Allra bästa Anki... tack för dina kommentarer hos mig.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Fylla i papper är inget vidare, och fel blir det oftast, för mig i alla fall.
    Minns när jag var gravledig (100 år sedan!) och man skulle fylla i papper till FK. De ringde alltid, något var fel, och en dam upplyste mig en gång: Det är alltid fel på dina papper!
    Att det var deras formulär som var krångliga, fanns väl inte i deras tankar.
    Nu är detta ett minne blott, mannen är den som fyller i blanketter hos oss.
    Kram Karin

    SvaraRadera