söndag 23 maj 2010

Totte till hingstbete....

I morse var vi uppe tidigt och körde upp till Sandberga gård.Klockan 9 var det beslutat att vi skulle lasta och köra till hingstbetet,några km nedanför Nävragöl.Att lasta var konstigt nog inga som helst problem alla killarna klev rätt upp.Det mest otäcka som hände var att övre luckan på min transport åkte ner,det bara small.Beordrade B att genast stanna.Mycket riktig min lilla pärla var på väg att hoppa ut.Kan tyckas konstigt att jag kör honom lös i vagnen men jag gör som jag alltid har gjort,binder inte fast någon häst under 1,5år.



Väl framme lät de sig väl smaka.En jättefin hage med kuperad terräng och mycket träd och skydd för både sol,regn och vind.

Sedan blev det full fart i hagen,och lillen i täten förstås.












Så måste man ta en tugga eller 2.



På eftermiddagen släppte Anders hovslagare in sina 2-åringar,då blev det givetvis lite mer spring men sen.....tog min täten och alla andra följde efter.Man kan kanske kalla min lille pojke för " the leader of the pack "

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar