torsdag 27 maj 2010

Vecka 21.....snart vänder det!

Denna vecka blir det inte mycket gjort,det är konstigt vad segt det kan vara ibland.Det började ändå rätt bra i måndags med oljning av trailern,maxi runda i tisdags ,onsdagen ett riktigt röj på nedervåningen.Kändes mycket bra,var nöjd med min insats.
Idag har jag bara oljat trailern en gång till även 4-hjulsvagnen har fått lite färg.Planerat middagen som blev väldigt lyckad.Färsk pasta hemmagjorda biffar och wokade grönsaker,smakligt och annorlunda.
Fredag blir det nålar och eventuellt ska jag hälsa på Ac på lunchen.Precis nu ringde E och ville vi skulle vara barnvakt i morgon,vet inte om jag orkar....


Om 4 veckor vänder det och vi går mot mörkret igen.Den här härliga ljusa årstiden är alltför kort och går alldeles för fort!!!
Efter den långa kalla våren så har allting bara exploderat och troligen blommar de flesta blommer över så när vi är vid midsommar finns inte en enda blomma att sätta i majstången,suck.

Konstigt har vädret varit också,vi har haft 3 rejäla åskoväder,gräset växer som ogräs och vi har redan klippt 3 gånger medan min rodedenron och kastanjen fortfarande inte har blommat!

Har ringt ett företag i Skåne om små kulor till Batseba som har ont i sina fötter,hoppas att de skickar snabbt!Det enda som hjälper mot överskott av proteiner som är ett problem för små ponnisar.
Laddar för ensamvecka B ska på kurs till Halmstad.Jag tycker det är nästan som semester,då kan jag rå mig själv se på tv,läsa,äta när jag känner.Ganska trevligt faktiskt men det är alltid lika skönt när B kommer hem.Det ska bli spännande och se OM något ska gå sönder när jag är solokvist.Det är nästan som om "huset" känner på sig att det är någon hemma med tummen mitt i handen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar