onsdag 23 februari 2011

23:e februari

Idag skulle min pappa om han levat fyllt 79 år och det har redan gått 20 år sen han dog!Var tar tiden vägen?
Tänk om man kunde spara tid och använda om den.Då skulle man t.ex kunna ta den tid när man är sjuk eller om man blir arbetslös,spara den tiden och använda den när det kör ihop sig och tiden inte räcker till.Jösses vad konstigt detta blev då.

Mor och jag har varit upp till Ingela och hämtat spån idag.Känns bra nu klarar jag mig ett tag.Hon hade en begagnad westernsadel som hängde där,tog hem den ska prova på Gråan.Hoppas att mina höfter tål att jag rider då,eftersom man sitter helt annorlunda i en westernsadel,nästan som i en soffa och med fötterna mer framåt.Klarar inte av att vrida om i höften,får kramp och kan inte rida mer än högst 20 minuter.Hoppas hoppas att den passar.
Tänkte att börja lite smått bara straxt uppe i backen ovanför stallet,kanske att Vickie kan följa med lös.
Men längre upp i skogen huserar viltsvinen.Där är det nog bra om jag bara har mig själv och hästen att hålla reda på.Spännande och se om det fungerar.

I morgon torsdag ska mor till Mia och locka till sig i håret,en runda ner till Jysk och köpa persienner så att man kan sitta här uppe vid datorn även när solen lyser.Hoppas min "nya"dator ska bli klar oxå.Har köpt en beg.på once again med 7 i och nya högtalare,kan bara bli BRA.
Torsdag nästa vecka ska jag hämta 2 skrivbord i K-krona ett vanligt kontorsskrivbord och ett höj och sänkbart,tänkte det kan va bra,när allt är färdigt och på plats ska jag ta lite kort så ni får se och på fredag(nästa vecka) åker mor tillbaka till storstan.Får se om hon orkar komma ner lite längre fram i vår-sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar