fredag 21 februari 2014

Vecka 8-sportlov!?

Jaha ja då var det dax igen för jobbehelg.Har inget emot det men de kommer så ofta.Känns som jag aldrig är ledig.Hinner aldrig träffa folk/vänner.
När jag är ledig är jag totalslut.Får nästan aldrig något vettigt gjort hemma,bara det absolut nödvändigaste.Äre för jag har dålig kondition eller är det ett för hårt jobb för mig?

Fick inbjudan till kusinträff idag över FB.Vi kusiner har sedan några år sen upptagit det som vår mormor/farmor gjorde,fick släkten att träffas under trevlig samvaro,god mat,musik&sång,tävlingar och släktens storlek som hinner växa en hel del på 4 år.Vi träffas varje valår.Detta år ska det bli samling ovanför Växjö,får se om jag kan vara med,min arbetsplats ändrar och byter schema,5/6 gånger på 3 månader, så det är mycket svårt att ha ett privatliv.

Att beställa tid till doktor/tandläkare eller annat man vill göra på sin fritid har den senaste tiden varit uteslutet.Det som ena veckan är ledig dag har på ett nafs förvandlats till jobbedag...dubbelsuck.

Ha en skön helg ni som är lediga =).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar