måndag 22 november 2010

Funderar på....

Nu när jag släppte ut 4-fota funderade jag på:Hur många människor äter en massa helt onödiga mediciner!
Jag har under åren provat en hel del olika varianter på medicin som ska hjälpa mig i min värkverklighet.

Lyckopiller som alla vill man ska äta,gjorde mig inte lycklig men nollställd.Blev avtrubbad och okänslig,med det menar jag kände varken glädje eller sorg,bara nollad!Men värken fanns där ändå!Varför då fortsätta att äta den skiten,slutade tvärt,tvärtemot vad som rekomenderades i bipacksedeln.Sömnen var inte heller bättre.Är det så att doktorer får "royalties" av läkemedelsföretagen för att skriva ut just ett specifikt läkemedel.Isf kan jag begripa varför det tjatas så på en annan stackare som bara vill känna sig normal!Eller är det ett illasinnat rykte?Ett svar som jag inte tror går att få bekräftat.

Att äta sömntabletter för att få sova är omöjligt i längden,tror att man blir immun och kräver fler och starkare doningar över tid.
Jag blir alldeles ännavänd av dessa små hjälpmedel att nå drömlandet.Upplever en dimmig dag,seg och ingen kontakt med hjärnan,skulle kunna liknas vid en dagen efter känsla.Ett otyg är vad sömntabletter är för mig.

Nu till sist,har fått en inhalator som ska hjälpa mina stackars lungor att arbeta mer MEN det är ingen skillnad om jag tar medicinen eller inte.
Varför ska jag då betala 1000-tals kronor för något som inte ger någonting!?
Finns det någon som har ett svar på detta!?

Hitintills har jag inte märkt någon större skillnad på om jag äter eller inte äter någon av det på marknaden som ska hjälpa för värk.Inte den dos som står på burken ej heller om jag dubblar den dosen eller blandar olika sorter som många läkare ordinerar,får jag någon större förändring.Kan det vara sockerpiller i burkarna!?

Det som har hjälpt:akupunktur och i viss mån spikmatta,healing och meditation är andra hjälpmedel som har inte botat men gett en viss lindring.Att avhålla mig från stress både inre och yttre stress är mycket bra men näst intill omöjligt att uppnå.Varför finns det ingen som kan föreskriva sådant på recept?(nu blev jag visst ironisk,förlåt)=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar