tisdag 17 maj 2011

Segt som tuggummi

Vaknade av en ilsken telefonsignal.Gubben ringer hem på morgonen för att kolla jag inte sover fööör länge.Somnar ofta väldigt sent eller tidigt på morgonkvisten numera.Kan bero på att jag inte behöver bekymra mig om hästarna,eftersom de går ute dygnet runt.

Omslagen(i vädret) ger ju mer värk så jag har det inte lätt nu men vem har sagt att man ska ha det lätt?!Jag klagar INTE på regnet,det är alldeles nödvändigt om det ska bli något hö överhuvudtaget!

Det blir lite glest med blogginläggen har jag upptäckt när det har blivit mer värme ute,inte bara här på min blogg utan även alla jag följer.Inget konstigt alls bara naturligt.Vem vill sitta inne när naturen har vaknat?
Såg på min stora gran som står på gräsmattan,den blommar nu och har satt små söta kottar,RÖDA,ska ta ett kort och lägga in här sedan.Kastanjen som såg ut att ha gett upp har hämtat sig nu efter regnet och kommer inom några dagar vara alldeles vit av blommor.Min rodedenron har tagit mycket stryk av vintern som var men är knoppfylld även den.Det är härligt med försommar!

En seg morgon med stela värkande leder men jag ska iaf gå en runda även att det regnar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar