måndag 1 augusti 2011

Svår huvudvärk inför morgondagen.

Idag orkade jag vara på kurs i 2,5 timme.Idag skulle vi säga 3 saker som var positiva om oss själva!?Jag kom på en sak-jag är duktig på att planera.Efter stort värkarbete kom jag på att jag är bra på att laga soppa på en spik,men där tog det stopp.Jag kan däremot räkna upp 20 saker jag har varit bra på men där sjukdom och värk har satt stopp jaja så är det bara att gilla läget.

Blev en powernapp i älsklingsfåtöljen efter lunchen som idag bestod av rester från igår.Fläskfile med svampstuvning inte illa på en skiten måndag.

Väntar på att mannen ska komma hem,han har kört en runda upp till Växjö för inhandlande av reservdelar till Volvon våran.För att ta sig de 9 milen fick han låna E´s 850.Ska bli skönt när Biltema slår upp portarna i K-krona nästa år.

Det är samma vrålåk jag måste låna imorgon fm när jag ska på begravning.Min lilla pärla åker man inte några längre turer i max in till R-by då kan man ta sig till något intill liggande hus om det skulle knipa.

Ska straxt ut och plocka en handbukett för att ha till hands i kyrkan,man måste väl inte åka in till blomsteraffären?!Kan tänka mig att jag är den ende som har sommarblommor,jag ska ju alltid märka ut mig.Jag gillar att vara olik alla andra.Lite av kärringen mot strömmen,så har det alltid varit.

Dagen som började med strålande sol och inte ett moln så långt ögat kunde nå,har nu mulnat igen.Kanske lite regn på G en liten skur kan aldrig skada....väl!?


1 kommentar:

  1. En bukett av sommarblommar plockade på ängen eller vid dikeskanten, är det finaste som finns! Det blir en underbar gravbukett!
    Du, det är modigt att vara en kärring mot strömmen!
    Kram Karin

    SvaraRadera