tisdag 25 oktober 2011

Tomt och tyst!

En sliten grimma hänger i mitt stall.
En blanknött sadel ligger på en pall.
Frågar du varför jag tårar bär,blir mitt svar min ponny borta är.

Han nu nått slutet på sin vandringsfärd.
Hans hovtramp hörs nu i en annan värld.
Han på klöverängar går på vall.
Jag går ensam i mitt tomma stall.

Han var en vän just en sån vän man inte finner på vår jord,jag ofta sade dessa ord.
Du är en bra kamrat en god kamrat,hans ögon gav mig svar.
Den bilden i mitt minne lever kvar.

En sliten grimma hänger i mitt stall......

2 kommentarer:

  1. Det där med hästar och skötsel förstår jag mig inte på, så någon kommentar om blogganteckning från igår kan jag inte ge.
    Men att du sörjer en kär vän, DET förstår jag.
    Och saknad och tomhet....
    Kram Karin

    SvaraRadera
  2. Fint skrivet,förstår att du har mist en fyrfota vän.Tack för dina rader.Du frågade vad jag hade för hundar,det är blandisar,han är en thihtzu/tibetanskt spaniel,hon pekenes/tibetansk spaniel,båda finns på min fotosida under mitt fotoalbum 2011.mjuka kramar

    SvaraRadera