fredag 2 juli 2010

Värmebölja.....

Denna veckan har sommaren kommit på allvar.Var tvungen att ta drastiska beslut angående mina 4-fota,alltså inne på dan och ute på natten.Donna var den som protesterade mest men bara efter 2 dagar eller nätter hade hon anpassat sig liksom de övriga 3.Konstigt vad djuren anpassar sig efter nya rutiner....

Torsdag -fredag var B iväg på något jobbavslut innan semesteravgång...nu har han 7 veckor semester,det är honom väl unnat inte det,han behöver det tro mig!

I em när han kom hem körde vi till K-krona för att hämta hans dator som varit inlämnad för....blåskärm....en dator som kostade 1100.00 fy f**n säger jag....min kostade inte en bråkdel för 2 år sen....uschane mig nu går väl den sönder oxå.Ska inte ondgöra mig på kvalitee´men tycker väl att OM det kostar ska det väl hålla!?B använder inte sin mer än mig,snarare tvärt om!!!!

Har inte haft tid att blogga,hästarna och trädgården har ropat på mig,har "målat" växthuset med kalkfärg för spara och skydda våra tomater och vindruvor.Vattna och tömköra hästar har tagit min energi.

Ikväll var vi ner till Ronnebyån,vi bor 200 meter ifrån,för att låta hundarna bada,vilket uppskattas av vår blandras Putte som är blandning mellan labbe-kelpie en badgalning,det går inte ens att säga ordet bada när han hör.Vickie kastade sig fryntligt i och försökte få sig dränkt,Putte bryr sig nämligen inte om någonting är framför sig...nu är dock båda doggarna lugna och tillfreds.

En härligt skön fredagskväll,då B fixade middag ....tacos hans specialare....hästarna är ute och jag kan slappna av.....och imorgon kanske jag följer med ner till Nostalgia,en bilutställning i Brunnsparken,en himla massa bilar,gamla och en del ombyggda...om det inte för för varmt!
Ikväll är det oxå premiär på Diggiloo i Brunnsparken för 8:e gången mhm.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar