måndag 12 juli 2010

Varmt men äre verkligen skönt!!????

Har knappt varit inne här mer än att för att se vad ni skriver om.Upptäcker då att fler än jag har annat för sig i denna sommarhettan.
Jag far väldigt illa av värmen,inte mår jag bra i kylan heller,vill inte vara gnällig......

Mest synd om hundarna.Hästarna står inne på dan och ute på natten,verkar som det fungerar.
Vi har en räv som smyger runt husen och i hagarna,ser ut som en ung räv fin i pälsen och svansen men kommer de så nära om de är friska???15 meter härom kvällen jag så honom-henne före jyckarna tack och lov!

För att hästarna inte skulle trampa ner betet så lånade B en slagare eller slåtter kanske det heter.Så i denna goa värmen har vi kört in hö,vilket inte var någon dans,höll på att gå riktigt illa.

Vi är nog för gamla för detta.Det är ett par år sen nu då vi faktiskt tog in nästan allt hö som gick åt till pållarna.

Det har varit Tosia bonnadan i R-by,en liten runda blev det i lördagskväll.Igår söndag var vi med E o M+barnbarnen vid Mållsjön,jag badade inte utan satt och njöt i skuggan det blåste en ljuvlig bris som gjorde att jag slapp bada,haha.Bilder kommer när jag kan sitta på övre våningen!!

Inatt har Åskar knallat hela natten och när jag kom upp i sovrummet var det som att gå in i en vägg.Tog mitt påslakan och gick ner och har kollat tv hela natten är fruktansvärt trött.Idag är det fuktig värme och jag får INGET syre ner i lungorna....usch vad detta blev gnälligt märker jag men men här nere i dalen jag befinner mig just nu finns inget positivt....hoppas på att det vänder.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar