onsdag 6 oktober 2010

Dagmormor...de är jag de´`

Hann knappt få i mig kaffe i morse när E ringde förtvivlad på sin 1:a dag på jobbet efter 17 mån.mammaledighet.Kan du hämta Flisan de ringde från dagis mamma hon har nästan 39 i feber.
-Visst sa jag.Vad ska man med mormödrar till annars va!?
Ut till 4-benta och tog ut 2,in med 2 och fodra och sen ner till stan och byta bil.Jag har ju ingen barnstol som Felicia kan sitta i.

En snabbis in till Konsum för skåpen var ju tomma också givetvis.Som tur var somnade prinsessan i bilen så jag kunde släppa ut storhästarna när vi kom tillbaka hit,kan vara knivigt med en 1.5 åring på höften och en 1.65 häst som är rädd för allt iaf när det blåser.

Sedan blev det soffan för tösen somnade nästan direkt och jag är glad att ha en bärbar dator och en massa tecknade kanaler på burken de stunder hon var vaken.
Svårt vare att få i henne något att äta men en halv kanelbulle och digistivekex mhm alltid något sa f*n när han fick se Åmål.
Kommer att få sota för detta imorgon men det gick fint så länge inte E finns i närheten är tösen guda-snäll.
Nu precis inkommen har haft stallhjälp ikväll allt har ju blivit upponer.
A var här och red i em så jag har ingen Ågren för Donnan men jag hoppas och ber att jag ska klara av att rida Gråan imogon bitti och kanske har jag energi kvar att töm-köra Donna på em.Torsdag och healingtaim,kan sitta som handsken efter denna onsdag.Jag är ju sååå känslig för förändring och när jag får ommöblera mina invanda dagar blir det kaos och kroppen reagerar våldsamt men jag har inget annat inplanerat så nu får jag ta allt i min takt.

1 kommentar:

  1. Godmorgon Anki :))
    Ja det är tur att vi mormödrar finns ;D
    skönt med healing....jag ska få heling under helgen av min goa vän som också är min svägerska :))
    Jag brukar även få distanshealing av henne , men jag tycker ännu bättre om healing man får direkt :))
    Önskar dig en bra dag och en trevlig helg !!
    Varma kramar /Berith =)

    SvaraRadera