fredag 15 oktober 2010

Fredag-hovslagardag

Jaha nu är alla 4-fota fina i fötterna.LG är så duktig med hästarna lugn och kommer i tid.Kommer ihåg hur det var förr när man tog ledigt från jobbet och så dök hovis inte upp,det var mer regel än undantag.

Har haft en ganska bra natt med healing,efter febern igår så känns det hyfsat idag.
Kanske för att jag rensat systemet efter att ha fått krupp på Ph som ville ha min hingst som sällskap till sin i vinter och när det kom till kritan så skulle hon ha 800 i mån för att fö honom,jösses det kostar inte alla mina i månaden.Han är ju inget bekymmer att ha så han får gå här med mina,det blir bra!

Idag får jag köra upp till Ingela och köpa kraftfoder.
Stalltjänst och sedan får gubben styra om med käket ikväll det är min fredag.OK ser det ut som.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar