fredag 6 december 2013

Jag är mållös.

Igår blev jag uppringd av PC som undrade om jag kunde hoppa in och jobba ett morgonpass idag fredag,efter att ha jobba kväll på torsdagen.Jag frågade om det är vettigt med tanke på att jag kommer hem torsdagskväll kvart i elva,kan aldrig somna direkt utan uret blir ofta 1 halv 2 innan jag kommer i säng.Sedan upp kvart över 5 för att hinna till 7!!!Sen är det ju stormen SVEN att ta hänsyn till.Vädret just nu här söderöver är inte att leka med...Jag hatar vården och dessa tokiga tider.Jobba sent kväll och sen upp tidigt nästa morgon.

Var är mina 11 timmars dygnsvila då,frågade jag.Jag har flera sådana turer på mitt schema och inte går jag in och tar en sån tur extra när jag egentligen skulle vara ledig!
Hon ringer tillbaka senare och bad mig ta en kvällstur ikväll och eftersom jag kände mig pressad så tog jag den,PÅ MIN LEDIGA dag.

Jag kommer framöver inte svara i telefon.

Vill tillägga att en filial är under utredning i en grannstad.På radion igår morse intervjuades en tjej som framförde samma tankar som jag ifrågasatt.Peronal har blivit uppsagd när de påtalat felaktigheter,inte fått sjuklön,scheman som inte stämde hahaha, jaja det var fler saker som togs upp.

T.ex igår kom jag till jobbet,började halv 5 men är uppsatt på en kund kvart över 4.Kan någon begripa hur det ska gå till!?
Jag för dagbok över allt som sker på denna arbetsplats.Hoppas jag står ut i 6 månader så jag kommer in i systemet men det kan vara svårt.
Den enda trösten är att kunderna gillar mig.


1 kommentar: