lördag 15 mars 2014

Våren har tagit time-out.

Denna lördagsmorgon vaknade vi vid 8-snåret.Hade som vanligt ett par vakna stunder nästan varannan timme tittar jag på klockan,har inte sovit en hel natt på väldigt länge.Vinden busar runt hörnen men ändå en blå himmel och inte regn som de hade lovat.Klart att det känns bra min lediga helg men det gäller att hålla i hatten om man vill vara ute.

Måste köra bort till *min* bonde för att se om jag kan få köpa lite mer hösilage och be honom köra hem halm.En tur till Ingela och hämta spån.

Hade ju tänkt att rida Gråan en tur i skogen idag men vågar inte med tanke på att hon är väldigt spökig när det blåser som det gör idag.Har ju fortfarande inte kommit in i rullarna och skulle jag åka av och göra mig illa så har jag ju ingen sjukförsäkring.Har absolut inte råd att vara borta från mitt arbete.

Arbetet ja,hade medarbetarsamtal i fredagsmorse och det gick ju bra.Faktum är att det har lugnat ner sig nu efter en turbulent period.Många har sagt upp sig och de håller på att göra om grupperna.De har infört veckobrev så vi får info om vad som sker.Då blir det ju inte så mycket rykten och spekulationer och därför mindre oro i leden.

Jag är säkrare nu när blodtrycket med hjälp av mediciner har hamnat på ett mer normal nivå.Mådde uruselt när trycket låg på 199/112!Reagerade konstigt,kände faktiskt inte igen mig själv.Bra att jag gick till doktorn.

1 kommentar:

  1. Ja du det har blåst mycket, och även idag ser det ut som. Ska gå ut om en stund, en stavgångsrunda med PRO.
    Värmen kommer igen om några dagar.
    Kramar Karin

    SvaraRadera