söndag 30 december 2012

Året som nästan är till ända....

Årets näst sista dag har jag suttit i min lilla saab och skjutsat moran hem.Jag hade lovat att skjutsa hem henne =).Lovar att vi inte ens med skohorn hade fått in en endaste påse till hahaha.Hon har förgyllt med sin närvaro nästan 2 månader här nere i södern.Lite tid hos mig och lite tid hos lillsyster i Rödeby.

Gick bra att köra.På dagtid har jag inga bekymmer att köra.Värre på kvällen/natten,blöta vägbanor,kanske fruset,dimma!?Jaja nu var det inte så.En å annan bromskloss förstås ni vet en sån där´n som inte kan följa flowet utan kör 20km saktare än va trafikmärkena tillåter.....

Brorsan bjöd på mat.Hjälpte sedan moran att få upp allt till lägenheten.
Jag å andra sidan bara tömde bilen och styrde kosan söderöver igen.4 timmar upp och 4 timmar ner.

Men bara några mil hemifrån körde jag över ett redan påkört djur.Hann inte se vad det var....kan ha varit en räv eller en hund.Den låg mitt på vägen hua.Jag hade en bil framför och hade bara halvljus,hann inte ens att väja....men känns aldrig bra...att mangla sådant som inte ska va...där och aldrig djur.Mår lite dåligt.....

Skönt att vara tillbax...hemmave.Mannen har haft full syning med mina djur(stallet,hönsen,borderterriern,tvätta,diska,bädda rent) asg

Nu ska vi i lugn och ro räkna ner 2012 =)
En dag kvar.
Vi ska väl äta nått gott och om jag har tur är gubben vaken så vi kan skåla in det nya året som bara kan bli bättre än det just gångna....

1 kommentar:

  1. Lång resa i mörkret... och alltid såå trist att köra över något, även om det redan är dött...
    Önskar dig en riktigt trevlig nyårsafton och ett Gott Nytt År!
    Kram

    SvaraRadera