onsdag 27 november 2013

Inte världens bästa arbetsplats...men ett jobb!

Idag ringde en av cheferna hem till mig efter arbetstid.Hade läst av min nuna som alltid visar min sinnesstämning.
Jag kan ju inte va tyst utan sa vad som legat och bubblat under ytan.Kan ju inte ljuga!!!Min nya arbetsplats har mycket att förbättra.Är faktiskt ökänd för den stora omsättningen av personal!!!!Personalen består av väldigt mycket unga människor.Har inga åsikter om det men att ha lite erfarenhet av livet är ju ett plus när man arbetar med gamla och sjuka människor.

Får se vad som händer nu!?
Blir jag fotat?
Kan min rakhet bli det som gör detta företag bättre,både för kunder/personal!?Jag kommer att tala om på fredag att jag försöker hitta ett arbete där man behandlar personalen med respekt.Att man när man gjort något bra då får höra det.

Märkligt detta att de 2 som handhar personalen själva förr har varit där vi nu alla 30 anställda är.
Konstigt detta att de som avancerar glömmer hur det är på *botten*....

Varje morgon börjar nämligen med polsk riksdag!
Schema stämmer inte.
För få bilar.
Bil och nycklar ska tas ur kassaskåpet och mobipen ska loggas in.
Vi börjar kl.7 och 1:a kund ska ha hjälp 07.15.
Det begriper väl vem som helst att man redan vid första kundbesöket blir man sen!!!Sedan är man ju sen hela dagen med stress och stress och stress.
När man som ny frågar hur det ska vara,får man till svar jag har inte tid,du får fråga någon annan.Man får alltså ingen hjälp av de som vet och jag då som ny på arbetsmarknaden OCH det har hänt mycket nytt!!!
Hua hua det blev väldigt gnälligt....
Men jag har ju ett jobb men magkatarren har gjort sig påmind och det är ju inte bra!

1 kommentar:

  1. Låter inte så kul det där... trist med magen också...
    Hoppas det löser sig för ett arbete är ju ett arbete och helst vill man ju slippa kontakten med AF... men inte till vilket pris som helst när det gäller sin egen hälsa...
    Lycka till!
    Kram

    SvaraRadera