onsdag 29 januari 2014

Doktorn ringde...

och berättade att jag hade en kraftig urinvägsinfektion men det visste jag redan förra veckan.Mitt blodtryck är fortfarande åt skogen.När jag berättade hur jag låg så tyckte hon det var bäst att skriva ut lite dämpande piller och lite betablockerare,härom kvällen låg trycket på 198/112,liiite högt kanske.
Skönt att någon äntligen gör nått!

Kommer ihåg en *gammal*läkare i Krokek,doktor Mattson på VC som låg i gamla Sanatoriet. Jätteduktig på att ställa diagnoser,hade alltid en plan,inte frågade han om vad jag trodde utan hade järnkoll på allt.Jag upplever att man idag måste stå på sig för att få den hjälp man behöver och nästintill vara doktor själv!
Nu kanske jag är orättvis som drar alla över en kam visst finns det bra/duktiga doktorer men de är svåra att hitta.

I morse kom jag sent till jobbet trots att jag körde tidigare än vanligt.Det var stopp och köer redan vid Tvingkorset.Sedan gick det i 30/40 km.i timmen.I morgon är det kvällstjänst sedan väntar 3 lediga dagar.Kan behövas nu när jag ska äta dunderpenicillin.

Inatt väntar lika mycket snö som kom igår.Men en sovmorgon sitter inte så illa.
Kanske blir det systerkväll i Viö!?




1 kommentar:

  1. Krya på dig! Snön är inte rolig... men snart är det vår :)
    Kram

    SvaraRadera