måndag 20 januari 2014

En ovanlig söndag.

Fick köra en runda till lillsyster igår.Hennes häst och hans kompis hade fått panik och rammat staketet och var ute på äventyr.Syrrans häst hamnade i ett kärr och kom inte loss.Den andra hästen kom sökarna till mötes.


fotot lånad från nätet fotoakuten


Efter lite besvär lyckades H´s granne som är stor och stark att få loss Atlas ur ävjan.Ganska medtagen häst med bakben som stockar(svullna)var jag dit igår em för att hjälpa till med att laga staket.Ge Atlas lite reiki,han kände igen mig och hälsade mig välkommen med puttergnägg,lite så där lågt med fladdrande nosvingar.Han är en liten olycksfågel och har redan haft några incidenter/skador som jag varit dit för att ge healing.Stod precis stilla när jag höll händerna över de överansträngda benen.Faktum är att mina händer började dirra redan innan jag kom fram....

Min lediga dag har jag skrivit CV+personligt brev,släppt ut mina fina i halvstormen,ska köra ner och posta mitt brev och handla lite på maxi.Sedan blir det som vanligt lite stalltjänst middag och tv-soffan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar