fredag 17 juni 2011

Fredag-island nationaldag!

Har legat och lyssnat på regnet som slagit mot taket hela natten.Har bestämt att idag blir det innejobbarväder(funderar allvarligt på att ta ner julgardinerna som fortfarande hänger i köket lol).Både jul o påsk HAR ju faktiskt passerat!

Annars har moran och jag åtminstone 4 projekt igång.

1.Började med altanen igår,skura allt det vita med såpavatten.Det blir jättefint och vi slipper att måla om!
2.Förbättra färgen på utemöblerna,blev halvklara eftersom bordet måste användas till att nå upp.

3.I stallet ska en ny boxvägg spikas upp,minskar den Gråas box.slår upp ett (4)dörrhål(stor port) bredvid hennes box och gör foderrum.Då kan vi rulla in hö´et direkt i stallet och jag sparar lite arbete och många steg på vintern.Nu rullar vi ner bakom stallet,nerför och uppför och sväng x 2,i regn o snö-jättejobbigt!

Ska skjutsa mor till lillasyster i em,H ska hämta hem sin nya häst och vill inte ta med Nelly.Kan förstå det att hålla reda på Nellysnälly och lasta en nordis som aldrig åkt trailer kan bli lite att bita i!
Hade tänkt att grilla ikväll men vädret kanske sätter käppar i hjulet.

Presenten till J är klar.Måste få tips om vad som ska inhandlas till M som fyller 25år 4 dagar före J.Sedan är det syster A som ska ha sitt 59,5-kalas eftersom det är svårt med vägarna i december!
Vem har jag glömt?Systerdotter som fyller samma dag som M.Härom dagen fyllde ju lillprinsessan 2år,E fyllde 30 i början på året ja jösses.Detta året har vi många som fyller jämt(även jag)!!!men jag firar ju inte så det blir ingen belastning för mina nära o kära =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar