fredag 3 juni 2011

Fridag.....

...för många idag,klämdag och ofta inarbetad.För mig en dag som alla andra.Alla dagar lika.

Vi hade barnbarnen här igår.M lastade ur dem vid 9-tiden,vinkade och skulle köra vidare men då startade inte hans fina Saab,drog ur batteriet.Kom fram till att det var bensinpumpen som lagt av. Han skulle egentligen fara till sin bror i K-hamn och sedan vidare till biltema i Kristianstad men nu stod han här och kom ingenstans.
Ungarna har för första gången(när båda varit här)skött sig exemplariskt.Jag brukar inte klara båda samtidigt.De lekte tillsammans och sprang runt som yra höns i trädgården.Hjälpte mig att fixa en rabarberpaj.Efter lunchen somnade båda i rumssoffan och även jag fick en lugn stund.

När E kom fick M kasta sig iväg och inhandla en ny bränslepump,konstigt att de hade öppet en röd dag,tycker jag!Men men M var ju glad.
Pizzakväll blev det när M kom tillbaka och inte lugnt här på torpet förrän framåt 19.30.

Jag hade givetvis svårt att somna och kom nog inte isäng förrän framåt 2-tiden.Somnade inte före 3.Vaknade vid 8.00 och känner mig idag mer utsövd än på länge.Jättekonstigt!Kan det vara den nya nåltanten?Mindre värk också!

Idag fredag ska jag ta tag i stallet finns en hel del att göra där.Måste försöka verka Tudor och Batseba.Kanske ta en liten runda på den Gråa men det får bli framåt kvällen för idag blir det varmt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar