torsdag 21 februari 2013

Mix

Har suttit hela förmiddan och knåpat med CV, ansökningar,skickat mail till enhetschefer.DET är inte lätt.
Allt ska göras på datorn och även att jag gillar att sitta här och skriva så när det gäller att söka jobb över nätet är det lite kinesiska för mig.Dels är det hundra år sedan jag sökte jobb,i en annan tid och på ett annorlunda vis.Men det får väl gå detta också.
Det är bara att gilla läget.
Ska gå ut en runda nu med min lilla terrier som för tillfället höglöper.
Jag ser solen,det var ju inte igår.
Vi har nu i sportlovstider c:a 25 cm snö.Det hade räckt med 5,tycker jag.Är less på dåliga vägar,halka,råkyla som kryper innanför skinnet.

Jag är optimist!
Det blir vår!
Jag får ett jobb!

1 kommentar:

  1. För mycket snö här också... och för grått, för kallt, för halt...! Längtar som de flesta andra efter sol och värme - och efter barmark!
    Det är klart det blir vår... snart!
    Och självklart får du ett jobb!
    Lycka till med cv - skrivning och allt annat som hör till :)

    SvaraRadera