måndag 18 april 2011

Det hemska mötet med AK o FK

Blev sisådär,det började ganska ok,kanske för att lugna mig lite sedan började FK säga att alla fackf.inte låter sina medlemmar stämpla om de varit från arbetsmarknaden mer än 5 år.Alltså upp som en sol ner som en pannkaka.Skit ont i magen förstås.Hem och letade på webben efter telefonnummer,hittade inga,ringde Metall och nu är jag åtminstone säker på att jag får stämpla,nu är det alltså lugnt i 3månader!Men sen då?!

Pratade lite med FK-tanten på väg till bilen.Hon sa att det var otroligt svårt att få sjukbidrag då måste man uttömma alla möjligheter.Jag svarade då en sak måste ni ju då ta hänsyn till och det är de sjukintyg doktorerna skrivit OCH därefter tro på vad den sjuke säger.
Att ta ifrån en hel yrkeskår sin stolthet och ifrågasätta kompetensen det övergår mitt förstånd.

Som det nu är försöker ni stoppa i en fyrkant i ett runt hål och verkar ha uppfattningen att alla är lika och stöpta i samma form,vilket inte är fallet.Vi är inga robotar!!!Det som är bra och fungerar för någon är helt uteslutet av en annan.Man kan inte tidbeställa friskhet,alltså säga tex.att fibromyalgi ska rehabiliteras inom 2 år som det står i socialstyrelsen rekommendationer angående just min sjukdom.DET FINNS INGEN BOT MOT FIBRO!!!!!!!De som säger och tror detta lever i något ljusblått.

HOPPAS att manifestationen i påsk ekar så högt att Reinfeld och kompani får hicka!!Tänk på alla ni friska uti landet-Ni kan också hamna i systemet bli sjuka inte klara av arbetslivet,då vill ni säkert veta att ni har en sjukförsäkring som är humant,som tar hänsyn till individen och inte försöker göra er till en legobit som ska passa in i systemet.

Att det har blivit så här inte konstigt alls.Redan när kommunerna övertog åldringsvården,ädelreformen,är det någon som kommer ihåg den?Då sa jag att det kommer att sluta i katastrof.Nu har vi våra gamla som får gå och lägga sig kl.17.00 och i många fall knappt får komma upp för att äta frukost.Får nästan aldrig komma ut och gå promenader,personal som far runt som vilda bin för att hinna med alla sysslor.
Vet inte om jag vill bli gammal,iaf inte på ngt hem,vi får kanske införa ättestupan igen,mer humant i sin råhet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar