måndag 11 april 2011

När ska man vara ärlig..?

..och ska man alltid säga vad andra vill höra!?

Om jag blir tillfrågad vad jag tycker om något t.ex.om hur en häst ser ut när hon travar runt ett hinder-utan form utan framåtbjudning.Ska jag då säga hur det ser ut eller hålla med frågeställaren i att" visst är hon fiiin"!

Hästen i fråga är min uppfödning och för mig är hon ju alltid fiiin men om man frågar en dressyridiot som mig om en häst travar i ett undertempo(jogg på westernspråk)går med huvudet på sne-inte fram på bettet,då är hon inte fin!

Även om man är hoppryttare måste man nog rida framåt för att sedan kunna korta respektive länga en häst-mellan hindren.

Kanske är det så att de flesta inte vill höra sanningen.Frågeställaren i detta avseende förstod ingenting.Hon är nog som många andra omgiven av ja-sägare som inte kan, vet eller vågar säga sin mening.Min uppfattning här är att dessa människor har en helt annan åsikt när de pratar med någon annan än frågeställaren.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar