torsdag 12 maj 2011

Dunder o brak

...mest hela natten men inte många droppar regn.

Det blir inget hö till mina 4-fota om torkan ska fortsätta!

Jag har som vanligt inte sovit och jag får betala för maxirundan och sociala samvaron med M.

TOTALT
... slut när jag kom hem vid 14.00-tiden igår.Gubben fick ta med en pizza hem för att laga mat näe det fanns det inte ork till.
Var lite orolig för hästarna inatt,det small rejält över Verperyd och den Gråa har ju inte bott här när det åskat.

Glömmer aldrig det åskväder som resulterade i Jig´s mycket konstiga skada i ett bakben,han var halt i flera dagar efter ett rejält oväder och fullblod kan ju som bekant skrämma slag på sig själva.Han hade en svullnad insidan låret ganska högt upp och jättehalt-konstigt var det!Vid ett annat tillfälle sprang han som en tok i hagen och hann inte väjja för ett träd och en muskelbristning höger bak och trebent i 3 månader....

I morgon nålar igen men det sorgliga är att jag måste hitta en annan akupunktör för Lena ska avveckla sin verksamhet och är man över 70 så har man gjort sig förtjänt av lite härlig pension.Vet inte var jag varit idag om jag inte haft mina nåldagar hos Lena varje vecka,troligen hade jag varit inspärrad på dårhuset ;-)

Ska nu ut i backen för att njuta lite av dofterna.Finns inget bättre!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar