tisdag 17 maj 2011

mår illa.....

Bara för jag skrattar är jag inte glad,

fick ett telefonsamtal från FK.

Även om jag kan verka stark och säker och många kan nog uppleva mig sån,är jag liten och rädd.

När jag lagt på kom hålet i magen i någon slags virvel.En klump i halsen som inte går att svälja ner.Hjärtat bankar och försöker hoppa ur bröstet-panikångest känner igen symtomen.

Matlusten försvann och springet till toan har bara börjat,2ggr på mindre än en halvtimme och det bara sköljer ur mig.Fullkomligt rinner.

Hur mycket kan det finns kvar?

Mår riktigt illa.

Fast jag inte gråter betyder inte att jag saknar!Mitt liv!Min samvaro med andra människor,syskon,barn och mina barnbarn,jag var en väldigt social person-FÖRR!

Min energi räcker inte till att umgås.Priset är för dyrt-sängläge 2 dagar c:a totalt utpumpad.

Jag vill bli hörd och trodd och respekterad av sjukvården och andra instanser som jag måste ha kontakt med tack vare regeringen konstiga syn på oss sjuka.

Reinfeld & compani stiftar nya LAGAR som tvingar sjuka människor ut i utanförskap,självmordsförsök,socialbidragsberoende.En del av oss hamnar mellan stolarna eftersom det ändras och läggs till lite godtyckligt när många med mig protesterar.

MAN KAN INTE LAGSTIFTA OM SJUKDOMMAR.

Att tidsbestämma ett sjukdomstillstånd-jösses detta ska vara välutbildade människor som vi har röstat fram att leda Sverigeskutan.

Jag tycker vi behöver en ny kapten!

Det begriper jag som bara har gått 10 år i skolan men har ett helt(eller halvt iaf) liv i bagaget.

Vi är denna tidens ensamma mammor som på sin tid var väldigt utanför och baktalade.Det kan även jämnföras med häxjakten som även det var ett faktum i Sverige.Tvångsterilicering har vi också ojjat oss över.Undrar om framtidens Svenskar kommer lyfta på ögonbrynen över Moderaterna och deras allierade konstiga sätt att lagstifta om hur länge en strokepatient FÅR nyttja sjukförsäkringen eller en cancersjuk som ska ut och arbetsträna!!!!

Vi människor är unika och absolut inte gjorda i samma mall.Om Reinfelds teori ska hålla får han lagstifta om att vi blir robotar så att vi bara kan byta ut en trasig del och vi alla kan vara lyckligt lika!

1 kommentar: