fredag 20 maj 2011

Fas 3 vår tids statare.

Mötet med AF...gick ganska bra,fick in några riktigt fina poäng och fick tyst på *tanten*!Hon undrade vad jag kunde eller ville arbeta med varvid jag svarade rakt och ärligt-du kan inte hitta ett arbete som jag kan klara ej heller till de som är arbetsföra och friska.
Fas 3 är bara vår tids statararbetare.

Jag talade också om hur jag tog väldigt illa vid mig vid förra besöket när hon satte händerna framför bröstet och spände ögonen i mig och frågade mig-Vad göööör du hela dagarna?Vilket jag upplyste om idag!

Hon visste vad min sjukdom var men kanske inte hur den uppträder och vad man måste lära sig att leva med.Hon satte nästan i halsen av den salvan och inombords log jag stort men det visade jag inte med en min.

För att inte verka som helt tvärvigg gick jag med på att vara med på ett infomöte nästa vecka inne på AF om en studiecirkel som jag tror hette - Liv i livet.Det innehåller bl.a.
1. avslappningsövningar -gör jag minst 3ggr/dag
2. övningar här o nu -mindfullness - done that
3.fysisk aktivitet - jösses önskar verkligen att jag skulle kunna göra det,klarar ju inte ens att ta hunden på promenader varje dag.......
4. sinnes o känsloövningar - OMG,har faktiskt gjort den också på Ryggkliniken i Växjö!
5. egen reflektion i dagbok - har ju min blogg tack o lov sen över ett år tillbaks.....
6. målsättningar - min har varit i 3 försök att få stadigvarande pension det behöver jag inte gå på kurs för att veta.
7. kognitiva metoder för att hantera symtom.....- done that too

Inget nytt här alltså!!!!

Jag vet att mitt liv går att uthärda om jag slipper krav,stress och inblandning av myndigheter.Jag måste lyssna på min kropp annars blir det som i tisdags efter mitt samtal med FK.Enligt Lena som är en mycket klok och vis kvinna,vem skulle inte vara klok efter 70 år i livet och som har mött så många sjuka människor,min kropp reagerar systomatiskt på all inblandning och när krav ställs på mig som JAG vet min kropp inte klarar....

Ja så är det absolut.

I övrigt idag som har varit väldigt stressande,har haft 2 möten inbokade vilket är 1 för mycket så har E hjälpt mig med en maxirunda,skåpen gapade tomma.....idag igen,visst äre konstigt?!

Jaha detta tog en stund att få till,det var från början en himla massa ord som jag bytte ut och eller ändrade meningsuppbyggnad,men nu är jag nöjd!

GODNATT VÄRLDEN!

1 kommentar:

  1. Bra du sätter myndigheterna på plats, sånt gillar vi ;)

    SvaraRadera