måndag 23 maj 2011

Lö-Sö och en ny vecka.

Helgen är över och ny vecka som börjar friskt efter nattregnet med vidföljande blixt o dunder.Det började mullra redan vid 20-tiden,så jag och gubben kastade oss ut,fixade stallet och tog in 4-fota.De har sovit inne inatt bara för att den Gråa hostar lite och hon och Totte har inget skydd,så allihop fick nattaskydd i stallet.

Nu sitter jag och väntar på doktorns telefontid,har många frågor och behöver få lite svar på det som händer i min kropp just nu.Ska försöka få något att sova på,har läst lite nya rön på Fibrosidan jag vill prova.

I övrigt har helgen varit lugn,vi har klippt lite gräs,donat lite både inne och ute.

Tog en liten skrittrunda igår på den Gråa,som var pigg och yster det blåste ju friskt och många stenar och stubbar var hemskans farliga :-).Det kändes i min lekamen både igårkväll och i morse.

Ikväll ska gubben på fotboll minsann i Mjällby så jag får en ensamkväll vilket jag tycker är skönt,då bestämmer jag över zapparen.Eller jag ska kanske bojkotta Tv´n idag och bara göra annat som faller mig på läppen.

Får se om jag kan ta en runda i skogen först med hunden och kanske en på ryggen på den Gråa i eftermiddag.

Nu lite frukost så jag tyar med....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar