onsdag 25 maj 2011

Visst äre märkligt....

att alla friska människor,som ifs säger att de inte vet ngt om min sjukdom,ändå kan tala om för mig hur jag ska bli frisk?????
Jag undrar lite stilla vem är den som kan bota fibromyalgi för den sitter i guldsits!
Idag var M här och hämtade lite grejer till sitt hönshus,jag lade ner den verksamheten för flera år sedan när min värk bara blev värre och värre.....
Men M hävdar att en duktig och klok kvinna i K-krona kan bota mig.Jag som under 10 år sökt och försökt hitta något som kan få mig tillbaka på banan.
Konstigt att Sveriges fibro.förening inte vet om denna unika människa,är övertygad om att många med mig är väldigt intresserad av att få komma dit och få denna sjukdom ur systemet!!!!!!
Har inte en syster utan flera som talat om för mig hur jag ska hantera min kropp,som inte jag skulle veta det.....som bor i den.
Jag ska träna lite och sedan öka dosen,det är bara det att det inte fungerar så,därför all aktivitet ökar värken som i sin tur gör sömnen obefintlig och dagen efter finns absolut INGEN energi att göra NÅGONTING alls!!!
Jag försökte länge att göra det alla nu säger till mig att göra,försökte igen och igen och igen MEN allt mynnade ut i att min tillvaro blev sämre och sämre tills jag gav upp och faktiskt accepterade att jag måste lära mig att leva med detta.
Än idag och för varje år som går blir det än värre och det som förut var mitt liv har nu blivit min tillvaro.Inget jag har valt med måst lärt mig acceptera.Önskar att de som finns i min omgivning även de skulle begripa att jag inte har valt detta,jag njuter inte av att vara sjuk men jag är så!!!!!!Min ohälsa syns inte och kanske är det därför jag inte anses ha något att ojja mig över.Undrar så hur de skulle klara av att ha tandvärk i hela kroppen som flyttar runt,muskelstyrkan som försvinner fibbliga fingrar som ofta tappar saker,yrsel och skav i ögonen och ingen sömn.Det jag är glad över är att denna historia inte dök upp i full styrka när mina flickor var små för det hade jag inte klarat!!!!!

4 kommentarer:

  1. Tänker på dig. Har ju inte samma sjukdom som dig,men dock en osynlig. Utmattningstendenser efter utbrändhet 2003-2008. Det är inte alltid så lätt för oss. Jag förstår din frustration även om jag inte har just din sjukdom. Tänker på dig mycket :)

    Många kramar

    SvaraRadera
  2. Det finns dom som tror att "syns det inte så finns det inte"... Tyvärr...
    Kram Nettan

    SvaraRadera
  3. Kära moster! Nya upptäckter görs varje dag :-) och en gång i tiden trodde alla att jorden var platt. Jag har som bekant "drats" med hemska eksem sedan jag var 8 år, men blev av med dem förra våren med hjälp av en homeopat. Jag testade det trots att jag "visste" från den västerländska medicinen att eksem inte går att bota, det sitter i generna och därmed något man får leva med resten av livet. NEJ jag VÄGRAR! Och det gick ju hur bra som helst att "bota" :-) Jag föreslår att du läser det här blogginlägget om du inte redan gjort det och funderar lite på det:http://valkommenhemtilltantgron.bloggplatsen.se/2010/05/08/2944218-wtf/ och funderar över vilken roll din hjärna och vilken roll ditt arv spelar in på sjukdom. Vad jag vet om Fibromyalgi från min aår hos sjukgymnasten är att den anses inte gå att bota och att ingen vet vad som orsakar den, jag inser att du vet betydligt mer :-D En tanke dock, om det fortfarande är så här man ser på sjukdomen, så skulle orsaken till det vara att den beror på gamla sorger. Att kroppen samlat på sig allt hemskt man varit med om, och det kan synas små och obetydliga saker för en vuxen, men saker som hänt i ens barndom som vi som vuxna kanske inte ens minns kan ha förödande konsekvenser. Men det fina är att man kan självläka. En jättebra bok till det är HEL av Hans Thörn http://www.bokus.com/bok/9789197639941/hel-sjalslig-sjalvlakning-for-ett-liv-i-balans/ Den hjälpte mig att förlåta och släppa taget. Man blir sjuk av att bära ilska och bitterhet, att bära på gamla oförätterlser drabbar inte den skyldiga utan endast offret. Jag har efter den här resan gått tillbaka och funderat över vad det kan ha varit som satte igång mina eksem, det kanske int eär så enkelt att det kan härledas till en specifik händelse men det hände en del del obehagliga saker i mitt liv just runt det åttonde året. Jag hoppas att mina erfarenheter, min resa och det faktum att jag faktiskt blev av med mina eksem kan få dig att se att det faktiskt kan finnas hopp. Jag kom också på nu att jag faktiskt led av "oförklarlig" värk i kroppen när jag var 25-27, men som försvann efter min vistelse på Skeppsgården. Det värkte liksom i skelettet. Värken har hälsat på någon gång då och då när jag har varit smutsig i kroppen, alltså ätit en massa skitmat men försvunnit när jag gjort utrensingar. Vissa människor är mer känsliga än andra och jag är extremt känslig. Om jag skulle börja äta helfabrikat eller MacDonalds så skulle snart värken komma tillbaka. Jag vet inte om du känner till något om candida, men det är ju något som kan ställa till en hel drös med problem om man får för mycket candida i kroppen. Det är dock bara att göra en utrensing så blir man bra igen :-) Anyway, kärlek till dig moster och jag hoppas att du snart kan se ljuset i tunneln.

    SvaraRadera
  4. Jag har flera vänner som lider av fibromyalggi....ingen har blivit botad. Däremot verkar det som om man kan bli bättre med tiden. Lugnt liv och ingen stress verkar hjälpa....men var ligger det någonstans?
    Ninja

    SvaraRadera