fredag 27 maj 2011

Sista dagen med Lena

Min nåltant ska efter många år nu äntligen ha hela sommaren ledig och få sin rättmätiga pension.Hon är över 70 år men otroligt pigg.Jag har under åren haft trevliga samtal med henne om det mesta.Vi har diskuterat mat-vanor,motion,sjukvården ungdomar,hur det är att vara mor-mor,barnbarn ja listan kan göras hur lång som helst.Hon har kanske varit vad frisörer är för andra,jag går aldrig till frisörer,en go tant med sunda åsikter och jag är glad nu för att hon kan få ta det lite lugnt,kanske möts vi nere på loppis var det sista jag sa när hon fick en avskedskram av mig!

Annars då mor är på väg ner med lillasyster som har varit på Norrköpingsbesök.Moran kommer väl hit till nästa helg kan jag tro,när hon har varit borta i Rödeby ett tag.

Jag har lovat min granne att vara dagmatte till hans hund som han fick ta tillbaks nu när han kom hem från Frankrikekursen.
Petra lovade att komma ut 2 dagar/vecka i sommar och hjälpa mig med 4-fota.Ev.kommer det en tjej till 1 gng/vecka så då ska det inte vara omöjligt att ha den grå igång!
Ikväll blir det som vanligt,äta lite gott och sedan fötterna högt framför dumburken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar