onsdag 2 januari 2013

Mitti 1:a veckan.



Solen har hittat hit till Blekinge idag.Humöret stiger.
Varit ner till Ö&B och inhandlat ramar till mina fina prinsessor.Nu ska bara *tavlorna* upp på väggen.

Lite färg,penslar och lite annat smått och gott hamnade i korgen.

Min tanke är att hallen ska fixas till och trappväggen.Vet med bestämdhet att innan allt är klart så har det ena dragit med sig det andra.
Gubben suckar högt när jag frågar:Ska vi måla eller sätta upp klicktak?
Finns färgen i källarn kvar den jag hade till trappan?
Kan jag måla element med den färgen?
Ska jag måla trappan igen eller bara bättra?
Ska jag köpa en annan färg på trappmattorna(har halvmånemattor på varje trappsteg)?
Tycker du vi ska måla dörrarna också?

Jag blir *skitsne* när svaret dröjer.

Min gubbe var förr en duktig hantverkare/snickare.Idag vill han helst bara ligga på sofflocket.Nästan all tapetsering är mor och jag skyldiga till i detta huset.Jag tycker det är kul-nu när kroppen vill/kan =).

Lovar att sätta in bilder före/efter =).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar