onsdag 8 september 2010

En dag med många intryck.


Detta är min vackra häst Donna som jag tömkörde i morse,eftersom programmet var ganska tajt idag var jag uppe med tuppen och var klar med häst nr ett redan 9.15.





Här är barnbarnet på *sin* lilla häst Tudor som hon fått av mormor som har så mycket hästar hon kan gödsla med dom,skämt o sido klart det blir många när man avlar!
Idag har Petra varit här och suttit på Tudor,han behöver sittas in av en mer erfaren ryttare för att det ska bli bra och säkert för Nikita längre fram,längtar efter den dan vi kan rida ut tillsammans.Just nu i stallet mor och 2 pojkar+en syster till mammahästen och Donna.







och detta är den nya hästen som kommer till helgen.Hon är 13 år och slutmätt D-ponny,jag har varit och provridit idag hon är jättemysig,är väldigt lik Jig som jag sålde för några år sedan en arabvalack som jag hade fött upp själv.Jag har fått denna hästen!!!!GRATIS.Kunde inte säga nej tack.Så nu har jag ett svårt beslut att ta,att sälja Donna som är alldeles för mycket häst för mig och det jag kan använda henne till.Hon har alldeles för mycket kapacitet och behöver ridas varje dag,och det finns inte på min karta

Visst ser hon cool ut?Hon heter också Nikkita!(precis som mitt barnbarn)

1 kommentar:

  1. Godmorgon :))
    Vilka vackra hästar du har !! :))
    Hästar är verkligen ståtliga djur :)
    Vilken tur ditt barnbarn har , som har en sådan
    snäll mormor =))
    Vad söt hon är där hon sitter på "sin" häst:))
    Önskar dig en bra dag , varma kramar / Berith (här&nu) =))

    SvaraRadera