måndag 20 september 2010

Söndag-Måndag.

Igår var det val i Sverige och utgången av det blev väl som väntat.Tänker INTE dryfta detta mer men en katastrof är i antågande tror jag.

Petra var här på dagen och medan lilltösen hjälpte far med att lägga papp på ve´boa hjälpte Petra mig med Tudor.Första gången han hade sadel på.En helt underbar ponny som inte ifrågasätter något jag ber om.Hoppade upp och ner på rätt och fel sida,inga som helst protester.Blir en bra ponny till mitt barnbarn vad det lider,hon är ju bara 4 och har lite svårt att koncentrera sig mer än 2 minuter i taget så att rida själv finns just nu inte på kartan.

Måndag

A kom vid 10-snåret och vi red en jättefin runda på c:a 1,5 tim.Får se om det blir bakslag med ridningen för min del nu när rusket sätter in på riktigt men just nu fungerar det hyfsat.Fick sitta av och gå sista biten hem men klarade ändå nästan hela vägen är så glad =)
A hjälpte mig även att smörja in sadlarna så kanske att de slutar att gnissla,tycker det är väldigt störigt.

När jag hade skjutsat hem A,körde jag ner till mina små barnbarn,lekte lite och så hade vi en sångstund och den lilla som knappt kan prata lallade med så gott hon kunde;-)

Nu lite middag till gubben som straxt kommer hem och sen har jag ju stallet kvar....och så är det ju healing ikväll YEA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar