torsdag 23 september 2010

Mån-tokigt

Vaknade i morse och förstod varför jag inte kunde sova igår natt-det är fullmåne!!!
Det var gubben som sa det när vi tog in alla 4-fota.(kan inte ha damerna ute när det är risk för fruset gräs det kan ge fler fång-attacker)
Konstigt dock att jag måste sova innan alla slantar ramlar ner.Förr var det mer direkt att man kunde härleda saker och ting nu tar det en stund innan det har processat och jag får det att stämma med det jag vet och kan.
Att jag natten till idag torsdag har sovit SEX timmar i sträck får mig att vibrera av tacksamhet.

DET HAR INTE HÄNT PÅ 10 år!

Men det kan bero på all aktivitet ute med hästarna.
Just nu har jag dj*l-lusig värk,vaknade 04.00,dunkade ihop 22.00,försökte somna om men efter en stund får jag ge upp,uret visade 4.44.

Idag får jag låna Felicia när storasyster ska på 4-årskontroll.Ska bli lite kul,tror att vi ska vara ute om nu vädret blir vad de lovat,kan inte se hur det ser ut nu för det kolsvart ute än så länge.
Har ett hästtäcke jag ska försöka laga och måste dammsuga också,E gillar inte när ungarna får ludna strumpor när de varit hos mormor,haha!
Petra lovade att komma ikväll också då ska vi försöka hinna ta den runda som A och jag tog i måndags.

Är lite ängslig att det ska braka ihop nu när vädret blir sämre att värken ska accelerera och att jag inte ska klara av att rida när jag nu ändå har kommit igång efter så många år utan ridning.Är ju så mysigt i skogen och jag saknar naturen.Känner ju att jag saknat dofterna och att kunna ta mig från a till b utan att mina fötter,knä och höfter (och mina lungor!!!!att promenera och gå som jag gjorde förr går ju inte)har gjort mig handikappad flera dagar.
Känner av värken nu med men jag blundar.Kanske blir det bättre eller så blir det katastrof.Längst in i hjärnbarken surrar det och jag tror att det blir som innan jag accepterade min sjukdom-VÄRRE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar