onsdag 1 september 2010

Första dagen i september.

Idag har mycket hänt på hästfronten.A och K kom på förmiddagen,A red Donna och K hjälpte mig med Tudor.
Jag körde honom lös i rondellen medan K följde med A ut i backen,de tog hingsten med en liten runda,bra för honom att se något annat.

Sedan byte till bröstselen på Tudor,fram med svängel och draglinor sedan hakade jag på först ett däck och sedan ännu ett så den lille mannen fick dra,haha när däck nr.2 kom på tyckte han det var lite konstigt,då åkte bakdelen i vädret ett par ggr.Men han köpte det bara efter några sekunder.Han är så otroligt lik sin mor i all hantering så guda-snäll och köper allt jag ber honom om att göra.

Tog fram vagnen och höll vid sidorna utan att spänna fast,han tog det med,gick lite runt på gårdsplanen,svängde lite ,då kan de tycka att skacklarna är lite otäcka men min lille kille bryr sig inte om något än så länge.Men jag har varit med ett antal år och vet att inget går på räls,en reaktion är att vänta men för att det ska dröja bryr jag mig inte om vagnen på ett tag utan ska låta honom bara dra ett tag framöver kanske lite uppe i skogen så han får förvandla lite fett till muskler.Det är ju meningen att han ska orka dra mig i sulkyn till våren!

Åkte upp till Ingela för att byta ett par senskydd som var något för stora.Passade på att köpa ett utegångstäcke till min vän i Småland,ska köra upp till henne nästa vecka och plocka lite svamp.När jag är klar och vänder mig om står Å där,vi har inte setts på 12-13 år när hon var hos mig och red mina halvblod.Så roligt,hon hade skaffat egen häst.Hennes stora grabb har hunnit bli 16!!!!minns hur vi jaga honom här för att han inte skulle få stötar av elstaketen,hua vad tiden går.

Var totalt slut efter denna dag så jag satte mig i älsklingsfåtöljen,skulle bara vila ögonen en stund och vaknade när gubben klev genom dörren,tur man är en hejjare att slänga ihop en middag på en höftvridning.En härlig höstdag alla ingredienser kall och fuktig morgon med lite dimma,strålande sol på dagen och en liten regnskur på kvällskvisten.Hösten är här Skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar