onsdag 12 januari 2011

Inget blir som man tänkt.

Min dag att njuta bara försvann,det blev varken det ena eller det andra.Ingen bok eller dvd-film.Dagen som skulle avnjutas ensam blev en jobbedag utan dess like.
Halkade bl.a upp till Ingela för påfyllning av 4-fota-foder,3 tunga säckar+2spån-balar och lite smått och gott som alltid när man kommer dit.
Illa att hon byggde ut,det finns så otroligt mycket att titta på!

Lite prylar att torka ur hovarna på Tuddeludd,anar att det är en hovböld på honom.Därför står han nu över natten med våtvarmt omslag.Kan bli julafton i morgonbitti om det är det som är problemet.Mina hästar hur lustigt det än kan låta....pratar med mig eller på något sätt ändå gör sig förstådda och visar vad de vill,ut-in-törstiga-hungriga o.s.v.Jag skulle ha vetekli också men det verkar som alla hästägare tänker som jag.Nu när de inte rids och eller rör sig så mycket i de snötäckta hagarna och vem vill springa i det förresten!?Inte jag och inte mina 4-fota.Vetekli är bra för magarna+att det innehåller en andra massa bra grejer.Hittade dock en säck på Lantmanna-affären.

Igår ville han nämligen inte gå ut alltså fick han stå inne själv.Vilket inte är några problem med honom.Någon goare ponny får man nog leta efter.Har sett 2 dagar att han satte ner foten lite försiktigt när han skulle ut,hittade dock ingen skada sår eller annat konstigt.Antingen blir det bra eller också värre.Jag har hållit på sååå länge med hästar och störtar inte på telefonluren och ringer veterinär med det samma utan avvaktar lite.För det mesta har jag rätt och kan ställa diagnos själv.
När Donnan kom t.ex. var hon svullen i vänsterbakben varje morgon,det tog några veckor att koppla ihop det med den dolda vargtand hon hade.När den försvann(op) blev bakbenet bra.Det var inte mugg som förra ägaren sa.
Det är lite så med människokroppen också,att huvudvärk kan komma från nacken.Jaja och sedan har jag tömt tvättkorgen,fixat middag och stalltjänst förstås...undrar om jag kan röra mig i morgon.Nu är det en serie på 1:an som jag ska se och kanske får jag sova inatt eller också inte,det senare är mest troligt!

1 kommentar:

  1. Jag drömde om hästar när lilla hunden väckte mig kl 5 idag. :) "inget blir som man tänkt sig, men det blir bra ändå" var temat i julbönen i vår kyrka här på julafton. Syrran och jag har använt oss av den meningen mycket sedan dess.

    Hoppas det blir bra för dig med.

    kramkram

    SvaraRadera