söndag 30 oktober 2011

Dagen då dörrarna skulle ha varit färdiga men.....

Dörrarna till mitt foderrum...det fattades givetvis en plankbit.Gubben har mätt,svurit gjort om men det är inte lätt att göra något snyggt och ordentligt när allt lutar både hit och dit.Nu hänger en presenning för iaf för den färg jag trodde fanns i mannens garage visade sig ha torkat såååå en planka och en burk med färg står på inköpslistan.

Eftersom det small i skogen i morse vågade jag inte rida ut idag.I stället har jag longerat Nikkita med gjord och inspänd och med grimma .Hon är extremt duktig och går på rösten.Men jag måste nog klippa henne för hon blev jättesvettig.

Har även lagt lite läder i olja,smort westernsadeln.Har letat som en tok efter mina inspänningstyglar,vem ska jag skylla på nu när jag är ensam i stallet=)!Jaja de kommer väl fram,tur man inte är rådlös använder ett par tygtyglar.Det gick bra!

Nu luktar det jättegott från ugnen har en gratäng där med lite av vad jag hade i skåpet lite a`la`Kajsa Varg.Brukar bli så bra så.

Straxt dax för tv-soffan det är ju handboll på burken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar