lördag 8 oktober 2011

Sitter i min gamla hemstad

Fick en smärtfri resa upp till staden jag föddes i.Allt var lugnt ända till S-ping,då kom regnet och köerna.Kö ända in till Navestad.
Lite drygt 4 timmar med ett tankstopp.

Hjälpte moran att installera en ny burk(dator),sedan i ilfart ner till lillebror som bjöd på tacos,jättegott och egengjord tsatziki mhm.
Molly"min" lilla jack russel blev nästan hysterisk glad att träffa mig,men hon har det bra hos lillebror och hans familj.

Packade lite i bilen ikväll.men har mina betänkligheter om vi får allt med ner till Blekinge.Det kan kanske gå med hjälp av skohorn =)

Tänkte mig att hinna med en liten köperunda på Klas Olsson,vi behöver en ny braig ficklampa.En sån där med lysdioder är beställd av mannen.
Måste ändå komma iväg skapligt för jag har bjudit in L på middag i morgon eller mera noggrant ikväll.Måste hinna med en maxirunda för skåpen gapar tomma...som vanligt.

Min goa operatjej från G-borg är ner och ser till sin lilla stuga och jag vill gärna bjuda igen.Vi blev så fint omhändertagna när vi var upp till bokmässan för ett par helger sedan.
Mamma har precis krypit ner och ligger och läser och jag gör som hemma sitter och surfar runt,läser bloggar.Varför ändra på något som är invant.Kan ju inte sova var jag än är,hemma-borta spelar ingen roll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar