torsdag 13 oktober 2011

Planerar och förbereder advent..

...och veckan går mot sitt slut.Det rinner på,snart jul.Har börjat kolla över vad jag har i gardinväg.Måste börja redan nu med att putsa bort all fluglort,stryka och förbereda gardinbyte och straxt dax för adventsljusstakarna.Ja ja jag vet att det är tidigt men det tar tid för mig och förresten,kan affärerna så kan väl jag eller?

Idag en härlig höstdag,fuktig och råkall början som blev riktigt härlig fram på dagen.Har börjat plocka ner staketet i Gunnarshagen.Rådjuren hade rivit ner tråden på ngt ställe.Jag band Vickie i ett snöre runt min mage så fick hon snällt följa med där jag gick.En hynda som höglöper vågar inte jag ha lös.

Den andra hagen har en bussig älg lyckats knäcka 2 stolpar och ett elhandtag,det blir nästa projekt.Tror vi får snö tidigt iår.Lika bra att vara beredd och att trådarna går fria från snö,förra året blev jag lite tagen på sängen,helt plötsligt var det snö över undertråden så någon el har det inte varit att tala om då men får vara glad för att jag har lydiga och snälla 4-fota.

Mor och jag har flyttat in ett databord i "hennes"rum så nu kan hon sitta och spela hela natten om hon vill.Med den möblering som nu är i J´s gamla rum(mors) blev riktigt bra,ser nästan större ut nu.
Nähä nu får jag gå ut och ta in mina 4-fota.Batseba har stått inne idag hon ville inte gå ut!?Får ringa ett jobbigt samtal.

Ha en härlig hösthelg ni som tittar in hos mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar