lördag 15 oktober 2011

Mitt i oktober.

Idag har jag städat lite i sadelkammaren,smort min westernsadel,lagt lite träns i olja.Viktigt att hålla lädret i trim.Vill ju inte att det ska rämna.

Provat nya lien,den var lite mer bett i än min gamla,nästan som att skära i smör.

Nu en potatisgratäng i ugnen och straxt ska jag sätta in köttfärslimpan på värmning så är lördagsmiddagen räddad.

En härlig höstdag har det varit i Blekinge idag,lite varmare än vad metrologerna sa igår.Andra natten med frost.



2 kommentarer:

  1. Vi har också haft 2:a natten med frost. Hoppas på bra väder (=västliga vindar) för vi ska till Kullen imorgon och titta på havsfågel. Vindarna gör att de blåser in närmre mot stranden. Små prickar långt i havsbanden gör ingen glad.
    Kram Karin

    SvaraRadera
  2. Vad använder du för olja till tränsen?

    SvaraRadera