söndag 1 juli 2012

Värpebo

Idag äntligen kom den lilla lekstugan hit.Mannen tog den på traktorns pakethållare ja eller vad jag ska kalla den.
Har ställt den bredvid stenmuren.
Har klätt väggarna med papp,lagt isolering och masonit på golvet.Satt upp ett par sittpinnar.

Imorgon ska hönsgården hägnas in för på tisdag ska jag hämta min tupp som jag fått av mina fina granne L.T.Hon har en tupp som de andra i hennes hönsgård mobbar.Hon tänkta ta bort han men jag sa att han kan få bo hos mig, fixa lite brudar så kanske han kan bli herre på täppan =).
Har mailat några ,hoppas på svar,får se om jag lyckas hitta några små Agdor till min silkestupp.Just nu är han ganska kal på huvudet.Får kanske kalla honom Skallepär =).Annars ser det ut som han har en sikesboa på sig....



Foto: Mitt nya projekt...kan bli hönor i Värperyd....igen ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar