torsdag 24 juni 2010

Hästeriet.

Igår var A och K här tog 2 hästar med på en tur i skogen.När de var tillbaka vid 11-snåret var jag också klar med stallet och Blossie var tömkörd.Har inte hänt på väldigt länge att allt varit klart i stallet så dax på dagen.

Donnan hade blivit rädd för något på marken och A fick sin 1:a luftfärd,tur då att K var med med Tudor annars vet man inte om A hade få gå hem.Hästar springer ju som bekant inte ifrån varandra.

Hade en väldigt bra dag igår för det blev renbäddat i sängarna och jag lappade byxor som har blivit lagda på hög,damm-sugat rensat i växthuset.Inte konstigt att det är segt idag.Måste ta en maxitur dock för även om vi ska bort i morgon så är det ju fler dagar då vi måste ha något i magen.

Idag på morgonen har jag iaf tömkört 2 hästar,väntar på LG som ska titta till Batseba,jag är orolig för att det inte fixar sig med henne,hon har varit dålig nu ganska länge......fastän hon har gått på butta i en vecka vill det inte ge med sig.

2 kommentarer:

  1. Godmorgon =))
    Jag håller tummarna att Batseba ska bli bra igen !
    önskar dig en riktigt trevlig midsommar afton och helg !
    Varma kramar / Berith (här&nu) =)

    SvaraRadera
  2. ,njae det ser illa ut,hovis kommer imorron då får vi svar!

    SvaraRadera