tisdag 1 juni 2010

En inspektionsrunda...

När jag ska kolla staketen i skogshagen,så slår jag 2
flugor på smällen och hundarna följer givetvis med.


Bordern är precis lika badgalen som alla andra hundar vi haft.Putte kan vi inte ens bokstavera till HAN förstår alldeles utmärkt!


Eftersom jag hade kameran med så hann jag givetvis inte att stoppa henne innan..hon kastade sig i den lilla bäcken för tillfället inte är så stor.




Nu som först har liljekonvaljerna börjat blomma men vi bor ju i ett köldhål,vi har kallare än alla andra vare sig det är vinterkallt eller sommarvarmt!




Måste tillstå att jag inte har kommit underfund med detta bloggandet och redigering och att få bilderna där jag vill ha dom men det kanske ger sig!
Men just nu tror jag att jag kommit på lite.Det var ju meningen med detta.
Detta inlägg har raderats och redigerats om och om igen,döpts om kastats och så har jag börjat om......



Ska kanske försöka mig på ett avslut nu då och visa vårt sockerdricksträd som står precis utanför stallet.
Den gamla gamla vägen till Ronneby går genom vår gård och kastanjen var en samlingsplats för de som skulle till staun.



Vårt hus har jag hört har varit en storgård och har haft både dräng och piga.Drängbostaden ska ha legat där vi idag har vedbacken.
Enligt historien ska även en piga på gården ha blivit mördad av en riddare från Bredåkra.....


Det har även varit telegraf och bank!
I bakgrunden kan ni se Verperyds gamla skola och till höger om den låg det en affär.

Verperydsborna för 40-50 år sen hade det bra förspänt vad gäller närhet till det som vi idag har en bit till!!

Detta är ett gammalt inlägg som jag väljer att publicera igen.Nu när hösten är här och vintern står för dörren kan det kanske vara trevligt att se tillbaka och minnas när sommaren var i antågande.
Får många som tittar in här men väldigt få gör någon kommentar!
Trist tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar