lördag 12 juni 2010

JIG en liten gentleman.



Idag har kört något jag kallar E-bodarundan,vill ändå börja med mittendelen.Hälsade på "min uppfödning" och älskade arab som numer bor i Älmtamåla hos Emma hennes man och sedan i mars 2 barn.Det kan jag säga att hade jag inte sett Jig från vägen hade jag nog fortfarande snurrat där uppe i skogarna.Han har nu i sin lilla flock 2 schettisdamer jaja en dam och en alldeles bedårande liten fröken....



eller vad sägs om denna som har fått namnet Bailey....sockersöt!



detta är således mammahästen som visar upp sin baksida.


Jag kan berätta om Jig som är född 6/2-95 på natten i värsta snöstormen på Göljahults gård!!
Vi hyrde där innan vi köpte här nere i Verperyd...många år senare när jag efter mycket funderande hade beslutat mig för att sälja denna goa kille,så köpte Emma honom och på så sätt blev cirkeln sluten och han fick komma tillbaka till födslegården.Att han nu bor ännu mer norrut nästan i Kalmarlän stör inte honom det minsta med så ljuvliga flickor i sin flock....
Han kände absolut igen min röst.....en liten tröst

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar