måndag 7 juni 2010

Nyheter-goda eller elände.

Idag skrev min vän K på FB att det var jobbigt med alla eländesnyheter i tidningarna.Jag kan inte annat än att hålla med.Har sedan flera år slutat läsa dagstidningar,försöker undvika tv-nyheterna och radion men tillstår gärna att det nästan ett heltidsjobb att försöka slippa få veta om all elände i världen-krig- naturkatastrofer-barn som blir utsatta för en det ena än det andra.Människor blir kidnappade,rånade,misshandlade både män och kvinnor.

Jag sätter gärna på en cd och lyssnar på det som passar mig just här och nu.Lite beroende på vad jag gör eller mår om det blir blues,soul eller R&B.

Just nu försöker jag stänga igen för ett visst prinsessbröllop...suck.

Jag tryckte igång C en vän till K som tydligen arbetar som journalist och författare.Hon menar på att de flesta vill ha dåliga nyheter.Min åsikt är ändå att de flesta INTE vill ha denna svada av skvaller om vem som träffar vem,vem som ska gifta eller skilja sig.
ÄR GANSKA ÖVERTYGAD OM ATT DET HANDLAR OM P E N G A R!!!!!Tror även att alla normala människor runt om i världen INTE vill ha krig.


Jag läser hellre en bok som oftast är en påhittad historia.

Jag är ingen struts som kör ner huvudet i sanden,vet att det finns mycket elände överallt.
Därför försöker jag här i min lilla värld leva efter devisen sköt mig själv skit i andra.Behandla andra som du själv vill bli bemött!

Fick redan i skolan och av mina föräldrar lära mig att skilja på mitt och ditt.Det har jag även skickat vidare till mina ungar.

Har en stilla undran om alla tidningar och media överallt BARA fick sända ut och trycka positiva nyheter i 1 år:Vad skulle en sådan aktion mynna ut i !??.....att fler skulle bry sig om varandra,grannar???orkar vara förebilder för våra barn!?att "vi" skulle kunna lägga fokus på vår planets välmående!?
alternativa el-källor-vind-sol eller elbilar.
Jag menar inte att sträva bakåt och har ingen önskat att vi hamnar på 50-talet!
Listan kan nog bli jättelång och detta blev visst väldigt långt och djupt och en del skulle kanske kalla det naivt,men det får stå för dom! MEN det ÄR en kul TANKE eller?!
//Anki

1 kommentar:

  1. God kväll =))
    Mycket bra skrivet ! =))
    Jag läser inte heller tidningar , det räcker
    med alla löpsedlar som skriker ut allt elände så fort man passerar en pressbyrå , bensinstation eller affär .....

    Festlig tanke , tänk om den gick att genomföra ...det skulle vara intressant och se resultatet efter ett helt år bara med positiva nyheter =))

    Önskar dig en mysig kväll , varma kramar / Berith (här&nu) =))

    SvaraRadera